Dzisiaj założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Nie musimy mieć do tego rozległych umiejętności informatycznych, ponieważ w sieci można kupić gotowe platformy. Dodatkowo na uwagę zasługują wtyczki pozwalające na prowadzenie sklepu internetowego np. omawiane dzisiaj WooCommerce.
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce jest wtyczką do WordPress, umożliwiającą transformację klasycznej strony internetowej w sklep online. Została stworzona w 2011 roku przez WooThemes, jednak jej aktualnym właścicielem jest Automattic – posiadacz platformy WordPress. Stanowi najbardziej popularne rozwiązanie na całym świecie w branży e-commerce. Dzięki niej możliwa jest sprzedaż:
- fizycznych produktów,
- subskrypcji,
- wirtualnych produktów,
- usług online i offline,
- biletów, a także ich rezerwacja.
Oprócz tego wtyczka WooCommerce umożliwia zarządzanie magazynem – rezerwację produktów na czas dokonywania płatności przez nabywcę, określenie dostępności, oraz moderowanie wysyłki – określenie regionu dostaw, ustalenie możliwych metod oraz ich dodatkowych opcji. Kolejną z ważnych funkcjonalności WooCommerce jest możliwość skonfigurowania płatności. Wtyczka może zostać zintegrowana z zewnętrznymi programami księgowymi oraz magazynowymi, co znacząco usprawnia proces sprzedaży, dzięki jego automatyzacji. Dodatkowo wtyczka umożliwia tworzenie prostych raportów sprzedażowych. Funkcjonalność oprogramowania obejmuje także wysyłanie wiadomości e-mail do kupujących np. o potwierdzeniu zamówienia lub jego wysłaniu.
Sklep WooCommerce w wykonaniu agencji Mohi.to zostanie zaprojektowany od zera, zgodnie z wymaganiami klienta, a także wdrożony przez specjalistów. Dodatkowo firma posiada wiedzę pozwalającą na przeprowadzenie migracji z innej platformy sprzedażowej, wdrożenie na stronę niestandardowych funkcjonalności oraz zwiększenie wydajności wtyczki.
Zalety i wady WooCommerce
Wtyczka WooCommerce jest bardzo uniwersalnym i prostym narzędziem. Na tym jednak nie kończą się jej zalety. Dla wielu użytkowników bardzo ważnym aspektem jest to, że mimo wysokiej jakości i szerokiej funkcjonalności jest to produkt darmowy. Dodatkowo stanowi oprogramowanie open-source. Oznacza to, że można je dowolnie zmieniać w celu dopasowania do swojej działalności bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Warto podkreślić, że istnieje możliwość bardzo łatwego modyfikowania jej, dzięki bezpłatnym rozszerzeniom na stronie WooCommerce. Umożliwia to szeroką personalizację oprogramowania. Warto podkreślić, że korzystanie z wtyczki jest bardzo proste i intuicyjne. Dodatkowymi atutami tego rozwiązania są: uniwersalność, zoptymalizowanie pod kątem SEO, użyteczność na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych, ciągłe aktualizowanie pod kątem warunków na polskim rynku oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, dzięki szyfrowaniu SSL.
U kogo sprawdzi się WooCommerce?
WooCommerce uważane jest za świetne rozwiązanie dla małych i średnich sklepów internetowych, które nie posiadają rozbudowanej oferty. Często wykorzystywane jest przez twórców blogów i portali na WordPress, którzy chcą poszerzyć swoją działalność o sprzedaż produktów, usług lub biletów na wystąpienia czy webinary. Wtyczka ta sprawdza się idealnie u osób, które zamierzają prowadzić długofalowo profesjonalne działania sprzedażowe oraz zwiększać swoją widoczność w sieci – uda się to dzięki optymalizacji wtyczki pod kątem SEO. Ponadto to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą dostosować używany program do własnych potrzeb i nie chcą być blokowni przez ograniczenia abonamentowe. Warto dookreślić, ze WooCommerce nie jest wtyczką dla sprzedawców, którzy mają w planach wprowadzanie niestandardowych i zaawansowanych koncepcji rozwoju swojego biznesu, ponieważ w tym przypadku mogą napotkać na pewne ograniczenia.
clauuu says:
Niby WooCommerce jest mego proste w obsłudze, ale ja i tak nie czaję bazy… wolę oddać wybór platformy i jej wdrożenia w ręce profesjonalistów, niż sama się w to bawić.
Czerwony Październik says:
WooCommerce — niby darmowe, a jednak płatne. Myślę, że sklepy działające na zasadzie abonamentowej są dużo korzystniejsze, zwłaszcza że z tego, co kojarzę, można zadzwonić do obsługi w każdej chwili. Więc raczej na to bym się decydowała, otwierając swój sklep.