sklep internetowy

Pierwszy sklep internetowy, jaki CMS warto wybrać?

W wielkim skrócie CMS to skuteczny sposób na stworzenie swojego wymarzonego sklepu internetowego bez znajomości programowania. A jaki CMS wybrać, aby dawał nam wiele możliwości, a do tego był stosunkowo tani i prosty w obsłudze? Podpowiadamy.

Jaki CMS wybrać do pierwszego e-sklepu?

To, jaki CMS wybierzesz, wpłynie nie tylko na wygląd twojego sklepu internetowego, ale również jego funkcjonalność, dlatego warto się nad tym dobrze zastanowić. Bardzo istotne jest również to, czy będzie on ułatwiał pozycjonowanie twojego e-sklepu w wyszukiwarce, co z kolei przekłada się na liczbę nowych klientów. Wybierając odpowiedni CMS do swojego pierwszego sklepu internetowego, zwróć szczególną uwagę na bezpieczeństwo – wybierz CMS, który jest regularnie aktualizowany. Nie zapomnij też o certyfikacje SSL.

Na rynku znajdziesz zarówno darmowe, jak i płatne CMS-y. Te drugie zwykle posiadają również darmowy okres próbny. Pamiętaj, że niskie koszty lub ich brak bardzo często związane są z ograniczoną funkcjonalnością platformy, dlatego dokładnie zaznajom się z każdą z nich, zanim podejmiesz ostateczną decyzję.

A na jaki CMS warto się zdecydować? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

Shopify

To jeden z najpopularniejszych CMS-ów, z którego korzystają przedsiębiorcy na całym świecie. Shopify omawia i doradza w artykułach WeCanFly.pl, agencja, która zbudowała już niejeden profesjonalny e-sklep na tej platformie. Z ich pomocy warto skorzystać, nie tylko jeśli kompletnie się nie znasz na budowaniu sklepów internetowych, ale też nie masz na to czasu – możesz mieć pewność, że kompleksowo zajmą się twoją marką od budowy sklepu po e-marketing. A wracając do samej platformy… Dlaczego warto ją wybrać na swój pierwszy sklep internetowy?

  • Shopify jest niezwykle łatwy, intuicyjny w obsłudze.
  • Jest wdzięczny pod względem optymalizacji – daje rozbudowaną możliwość edycji różnych elementów strony.
  • Jest szybki i bezpieczny.
  • Umożliwia łatwą sprzedaż za pomocą Facebook Shop, Amazon itp.
  • Daje możliwość rozwoju biznesu na rynkach zachodnich.

Shoper

Wielu zwolenników ma także Shoper, który również charakteryzuje się przejrzystością. Daje wiele możliwości edycji, a samo oprogramowanie jest niezwykle intuicyjne. Łatwo zintegrować go z Google Analytics czy z Mapami Google, jednak jak wszystko posiada też pewne wady. Do tych najczęściej wymienianych należy brak dostępu do kodu źródłowego.

PrestaShop

A na koniec darmowy CMS, czyli PrestaShop – co warto o nim wiedzieć? Z pewnością jest przyjazny pod kątem SEO, daje możliwość definiowania meta opisów osobno dla każdego z produktów czy kategorii, daje również dużą swobodę personalizacji adresów URL. Jednak wiele osób zarzuca mu zbyt skomplikowaną budowę czy brak kilku podstawowych funkcji, takich jak, chociażby blog. Dla początkujących skomplikowana może być również edycja szablonów.

Inne CMS-y, które warto wziąć pod uwagę, gdy zamierzasz zbudować swój pierwszy sklep internetowy to: RedCart czy Sote, który jest niezwykle pomocny w realizacji działań SEO.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>